Home / Educaţia Distractivă e² / Metoda de educaţie distractivă – Exemplu de Test PISA (OECD)

Metoda de educaţie distractivă – Exemplu de Test PISA (OECD)

edutainment young engineersIntegralele complexe şi calculele nu au niciun sens atunci când sunt folosite incorect sau în situaţii  irelevante. De fapt, anumite calcule nu au niciun rost dacă nu sunt eficiente în timp real.

– e² Young Engineers –

Felul în care un copil reuşeşte să gândească el însuşi, din propria experienţă, are o mare importanţă.

Cele ce urmează reprezintă un formular de tip PISA, un test al OECD, desfăşurat ca parte a unui studiu internaţional în educaţie, care are loc odată la trei ani începând cu anul 2000. Se aşteaptă de la copii să traducă fiecare teorie în practică folosind instrumentele pe care şi le-au însuşit la şcoală.

PISA 1Întrebare: Ați cumpărat o nouă casă și a decis să construiască un gard în jurul perimetrului. Cum ați măsoară lungimea gardului?

Cei mai mulţi copii au învăţat bine formula de calcul a perimetrului şi îşi amintesc corect numărul Pi=3.14.

Din acest moment, era simplu de redactat restul soluţiei.

Cu toate acestea, unii copii care au învăţat într-un mod mai neconvenţional, au folosit o frânghie şi au măsurat lungimea perimetrului pentru a demonstra lor înşişi formula şi numărul Pi=3.14.

Întrebarea s-a complicat când perimetrul era asimetric.

Copiii mai deştepţi din primul grup au fost capabili să răspundă la întrebare cu formule complicate şi integrale.

PISA 2Al doilea grup, care a învăţat după mijloace mai puţin convenţionale, a folosit aceeaşi frânghie pentru a calcula măsura corectă şi au rezolvat problema abordând-o experimental.

Aceasta este o implementare eficientă a instrumentelor acumulate de al doilea grup pe durata şcolii.

Rezultatele:

Din al doilea grup, care au folosit metoda practică, doar 20% au picat la această întrebare, în timp ce rata de eşec al primului grup a fost de 80%.

V-am prezentat acest exemplu pentru a demonstra că integralele complexe şi calculele nu au niciun sens când sunt folosite incorect sau în situaţii irelevante. De fapt, anumite calcule nu au niciun rost dacă nu sunt eficiente în timp real.

 

Continuă să citeşti